2014. október 31.

(Nem csak) Bécsbe indulóknak - Anekdoták: Classic Revolution turné


Íme, a számok közötti mókás történetek és összekötő szövegek, hogy a nem németesek is értsék, miről is beszél David. Egy-kettő még nincsen meg, remélhetőleg felkerülnek azok is a netre, vagy én leszek olyan ügyes, hogy holnap megjegyzem őket (kétlem) :) . A számok sorrendje amúgy itt olvasható.



01 - RICHARD STRAUSS - Imigyen szóla Zarathustra + 02 - ROBBIE WILLIAMS - Let Me Entertain You

"Eredetileg egy best of turnét terveztem, de annyi új ötletem volt, hogy a best of turnét félretettem. Remélem, nincs ellenetekre, ha ma este egy új, izgalmas műsorral állok elő. Fogadjátok szeretettel a német tévébalett társulat táncosait és táncosnőit!"
03 - GYPSY KINGS - Baila Me

"Szeretnék nektek egy rövid történetet mesélni az idei nyaralásomról. Egy idősebb hölgy rohan oda hozzám azzal, hogy 'Ön úgy néz ki, mint David Garrett.' Mire én válaszolok neki 'Igen ezt sokan mondják.' Végignéz tetőtől-talpig: 'Ön ugyanolyan ékszereket is hord, mint az a hegedűs.' 'Igen-igen' mondom, és arra gondolok, most az autogram és a fénykép fog következni. Mégegyszer is végignéz rajtam, nagyon lassan, és azt mondja 'Hmm ... de Önnek nincsenek olyan szép kék szemei, mint Garrett úrnak.' És továbbmegy. 
A barna szemem ellenére emlékeztek-e a Viva La Vidára? Akkor használtam először az úgynevezett gitárpedált ahhoz, hogy élőben a színpadon játszhassak el egy komplett saját zenekart. Egy kicsit keresgélnem kellett, hogy találjak olyan számot, aminél ez lehetséges. De aki keres, talál."
04 - BRUCE SPRINGSTEEN - Born in the USA

"Interjúk alkalmával gyakran kérdezik tőlem, hogy mely művészekkel dolgoznék együtt szívesen? Mivel a kimondott kívánságokkal mindig óvatos vagyok, legtöbbször titokban tartom őket. Mégis, Andrea Bocelli mindig is a személyes listámnak egészen a tetején állt. Vele együtt dolgozni, és a tetejébe még írni is neki valamit, álmodni se mertem volna ilyesmiről. Mindenesetre nagyon örülök annak, hogy ez az álom valóra vált. Most egy saját szerzeményt játszunk nektek - tőlem és a csodálatos Franck van der Heijdentől. A Ma Dove Sei Andrea Bocellivel."
05 - DAVID GARRETT feat. ANDREA BOCELLI - Ma Dove Sei

"2001-ben költöztem New Yorkba, hogy Ichák Perlmannel tanulhassak a Juilliardon. Ez számomra akkor egy nagyon komoly zenei képzés volt, amely túlmutatott a puszta hegedülésen. Karmesterkurzus, kamarazene, partitúraolvasás, szolfézs, és mindenekelőtt persze zenetörténet. Minden olyan dolog, ami segít jobban megérteni a zenét. Enélkül a képzés nélkül teljesen más utat jártam volna be. A következő szám az én személyes tisztelgésem az előtt a város előtt, amely megváltoztatta az életem."
06 - FRANK SINATRA - New York, New York

"... Franck van der Heijdennel írtam, és ez egy vadonatúj szerzemény. Aacheni vagyok, szóval azt hiszem, egy kicsit helyi zene ..."
07 - DAVID GARRETT / FRANCK VAN DER HEIJDEN - Fantasia Soundtrack / Serenity

"Mindig keresem, mit is lehet újrafeldolgozni hegedűre. A populáris és a népzene újra és újra inspirálja a zeneszerzőket és az előadókat. Nálam is ez volt a helyzet a múltban is, legyen szó Johannes Brahms 'Magyar táncok' című művéről, egy román népdalról, a 'Hava Nagiláról', vagy a '1000 Pipers' című ír népdalról. A következő szám Oroszországból ered, amit a címe már elárul - most a 'Bábuskát' játsszuk el nektek."
08 - Babooshka

"Amikor turnézom, akkor nagyon izgalmas életem van, de ez teljesen más, mint ahogyan azt sokan elképzelik. Például a szüleim úgy gondolják, hogy ilyen:


 Néha. A barátaim azt hiszik, inkább ilyen:


De maradjon köztünk, inkább ez a szomorú valóság:


Wolfgang Amadeus Mozartnál is biztosan ez volt a helyzet, a következő művet nem sokkal a halála előtt írta. Sokan kora egyik rocksztárjának tartják, a zene iránti szeretetéből kifolyólag végkimerülésig dolgozott, 35 évesen, nagyon korán meghalt. Most a csodaszép Lacrimosát játsszuk el Mozart Requiemjéből."
09 - W.A. MOZART - Lacrimosa - Requiem

[Jeff Lipstein bemutatja dobtudományát.]

10 - METALLICA - Fuel

"Na, megvolt a bemelegítés. Először most, 2014-ben játszottam Mexikóban, rögtön úgy 14.000 ember előtt, és őrületes érzés volt rögtön az elején akkora eufóriában részesülni. A koncert után jött egy CD-projekthez a felkérés, mégpedig egy ABBA-CD-t vettek fel különböző előadók. New Yorkba visszatérve a zongoristámmal, John Haywooddal nekiálltunk."
11 - ABBA - I Have a Dream

"Édesanyám pár héttel ezelőtt New Yorkban volt, hogy meglátogassa a bátyámat, Alexandert. Mivel éppen Ázsiában voltam úton az együttesemmel, édesanyám természetesen a lakásomban aludt. Két nap múlva a következő SMS-t kapom: 'Kedves David! Ma kipucoltam a hűtődet és világos, hogy már régóta nincs barátnőd. A vaj a hűtőben már több, mint egy éve lejárt. Aggódom. Anya.'
Ezen el kell gondolkodnom. Anya, ígérem, dolgozom az ügyön."
12 - CARL ORFF - O Fortuna - Carmina Burana

 

"Az első autóm egy VW Golf III volt, a Bon Jovi nevű modell. Tulajdonképpen azért hívták így, mert a Volkswagen szponzorálta a banda turnéját akkoriban.
Itt is van. Még Aachenben vettem, még mindig megvan otthon, néha Berlinben is velem van. A szünet előtti utolsó szám ehhez az autóhoz köthető, tulajdonképpen ezt akartam mondani. Kicsit el kell magyaráznom a dolgot. 12-13 évvel ezelőtt ismerkedtem meg Franck van der Heijdennel, és hát ezt az autót nagyon gyakran használtam, hogy elmenjek hozzád (Francknak mondja) demókat, hangszerelést és néhány számot írni. És igen, ezernyi dologgal repesztettem vele Hollandiába ... A zene hozzá egy Bon Jovi klasszikus, a Livin' on a Prayer!"
13 - BON JOVI - Living on a Prayer

 

- szünet- 


14 - DEEP PURPLE - Well-Dressed Guitar

"A következő számot az ázsiai turném alatt írtam idén áprilisban John Haywooddal együtt. Valahogy a hotelszobából kinézve melankólikus hangulatba kerültem, azt hiszem, ha megnézitek a következő képet, tudjátok, miért. Apokalipszis most. Ennek ellenére ez lett az egyik legszebb számom, és remélem, ti is így gondoljátok."
15 - DAVID GARRETT / JOHN HAYWOOD - Lost Memory

 

"2014 nagyszerű év volt, felejthetetlen volt; de amikor meséltem az ötletemről az együttesemnek, Franck van der Heijden nem találta olyan jónak. Hollandiából származik, talán becsukja az egyik szemét. Ehhez a számhoz a ti segítségetek kell. Ki nézte közületek a foci VB-t?"
16 - QUEEN - We Are the Champions

"Június 18., 2014, crossover koncert Dél-Koreában. 20:20 van, az öltözőmben vagyok a színfalak mögött, és a közlekedési helyzet miatt a koncert kezdési időpontja 5 perccel hátrébb lett tolva, időközben már negyedszerre. Mivel teljesen biztos vagyok abban, hogy a koncert nem fog elkezdődni nélkülem, lazán üldögélek egy csésze tea mellett az öltözőmben. A műsorra előkészülve természetesen már a fülemben van a fülhallgató, amikor hirtelen meghallom benne a show intróját. Teljes pánikban kiabálok rá a turnémenedzseremre, Jörgre, hogy ezek az őrültek nélkülem kezdik el. Pontosan 32 másodpercem maradt, hogy megtegyem a 150 méternyi távolságot az öltözőm és a csarnok ajtaja között. Ezen az estén a "Világ Leggyorsabb Hegedűse" cím teljesen új jelentést kapott. A következő szám egy egészen virtuóz feldolgozása Beethoven híres 'Pathétique' zongoraszonátájának. Jó szórakozást hozzá!"
17 - L.V. BEETHOVEN - Sonata Pathétique

"Jörg valahol itt van a csarnokban. Találtál már önként jelentkezőt? El ne engedd ... Nagy tapsot neki! ... Remélem, nem irtózik az érintéstől."
18 - ELTON JOHN - Your Song

"Ez itt a turnémenedzserem, Jörg Kollenbroich. Már 8 éve turnézunk együtt, voltunk már Ázsiában, Európában, az USA-ban. Jörg mindig velem van; időközben ez már nemcsak munkakapcsolat, hanem magánemberként is a barátom. Így, (Jörghöz szól) ki fogod bírni a következőket.
Amit tudnotok kell róla, az az, hogy minden mókában benne van. Egy jó példa erre, biztos emlékszel rá Jörg, a Paganini-film forgatásakor rávettelek, hogy feltegyél egy parókát. Jörg, meg kell, hogy mondjam, jó, hogy férfi vagy, mert borzasztó ronda lány lennél. Itt a bizonyíték. Olyan nagyszerű csapat voltunk az elmúlt 8 évben. Voltunk, igen. Nagy taps Jörgnek! Ezt a drámai képet muszáj, hogy egy drámai zene kövesse, Verdi Requiemjéből."
 19 - GIUSEPPE VERDI - Dies Irae - Requiem


"A zene állandóan jelen van az életemben, de néha persze én is élvezem a csendet. USA turné, 2014, Miami Beach – egy szuperjó hotelben voltam, közvetlenül a strandnál, balkonnal és úszómedencével. Minden tökéletes, gondoltam. Amit viszont még nem tudtam, hogy akkor volt a house DJ-k éves találkozója. És elkezdődött a 72 órás party közvetlenül az erkélyem alatt. Csalódottságomban a füldugót fejhallgatóval kombináltam, és világossá vált számomra az, amit a francia zeneszerző, Claude Debussy mondott: a zene nem más, mint a két hang közötti csend. Éjjelente feltűnt, hogy legalább 7 órára van szükségem, mielőtt a következő hang felcsendül. Mi a helyzet, jól szórakoztok?" 
20 - La Bamba



"... teljesen mindegy, milyen zenei irányzatról van szó. Egy nagyszerű szerzemény mindig nagyszerű szerzemény marad. A következő szám egyszerűen jó. Tavaly listavezető volt, én ezzel teljesen egyetértek."
21 - MILEY CYRUS - Wrecking Ball

"Borzasztóan félek a repüléstől. Különösen a légörvények közben süppedek bele az ülésembe, mintha kritikus helyzet következne. Pár héttel ezelőtt odajött hozzám a kapitány, bemutatkozott, és elmesélte, hogy ő és a felesége gyakran eljönnek a koncertjeimre. Beszélgetni kezdtünk és mellém ült a szabad helyre, amikor igazán erős légörvénybe keveredtünk. A kapitányt ez egyáltalán nem zavarta, gondoltam, most majd megy és megnézi, vajon minden rendben van-e. De nem. Miközben én idebent haldokoltam, ő teljesen nyugodtan mesélt tovább a feleségéről és a gyerekéről, és közben egy szelet tortát evett. Hogy én hogy irigylem ezt a pilótát a nyugodtságáért! Vannak itt Coldplay rajongók? Ez a szám nektek szól!"
22 - COLDPLAY - Paradise

"Jöjjön egy kis zenei időutazás, az elmúlt 7, színpadon töltött évből!"
23 - MEDLEY: KLAUS BADELT/HANS ZIMMER - He's a Pirate - A Karib-tenger kalózai / MICHAEL JACKSON - Smooth Criminal / NIRVANA - Smells Like Teen Spirit / AEROSMITH - Walk This Way előtt:

- ráadás-

"Szükség lenne a segítségetekre. Nagyszerű szám, egyik kedvencem. Mindenki vegye elő a mobilját. Kapcsolja be, és a kijelző felém nézzen. Szuperül néz ki innen! Nagyon köszönöm, nagyon jól éreztem magam itt ma este! Jó utat mindenkinek!"
24 - ELVIS PRESLEY - Always on My Mind


 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése