2015. október 22.

Prága (2015.09.17.)

Fotók / Photo source: Facebook

Szeptember 17.- Prága - Rudolfinum, 20:00 | Brahms/Bruch turné 2. szakasz | 2. állomás

David Twitteren:
09.16.: A nap ezen időszaka - edzés | Ezek a cipők nemsokára Prágában lesznek | Prága | A zene a legjobb gyakorlat az agynak | Városnézés | Nagyon szép | Még egy fotó | Még egy | Még egy | | Mára az utolsó kép, egy szelfi | 09.17.: Próba után séta | Nyár van | Egy kicsit vissza az időben: menő fényes dzsekiben :) | Izgalmas: nemsokára kezdődik a fellépés! |

David Facebookján:
Az első próba a cseh filharmonikusokkal | A többi fotó és a városnézés ebben az albumban | Fotó | Fotó |

Koncertfotók:

Az OperaPlus cikke fotókkal | Itt is fent vannak | Fotók linkelve: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Még egy fotó, cikkel | Koncert utáni interjú |

Rajongói fotók! Thanks Danuta! :)


Videók:

Interjú |



Az elején arról beszél, hogy az idő a legnagyobb luxus az életében, minden gyorsan történik körülötte, és ha alkalma van egy kicsit lelassítani, akkor szeret sétálni menni. (Egy interjúban azt mondta, hogy a tökéletes randevú számára egy séta, hóesésben.) Kérdezik a gyerekként kölcsönbe kapott Stradivari hegedűjéről, majd elmondja, hogy szerencséje van, hogy a jelenlegi hegedű a saját tulajdona. A hangszereket viszont időről-időre pihentetni kell, sok koncertje van egy évben, így szüksége van egy éppen ugyanolyan jó minőségű hegedűre is, ami egy erőteljes hangzású Guarneri del Gesú. Ez azért fontos, mert ha egy zenekar van a háta mögött, akkor egyrészt persze nagyszerűen kell játszania, másrészt viszont, a tanárai mindig azt mondták, hogy hiába játszik jól, ha nem hallja senki. A Paganini-filmmel kapcsolatban azt mondja, hogy először a forgatókönyvön dolgoztak, aztán a filmzenén, már a forgatás kezdete előtt két évvel. Nemcsak azért vállalta, mert ünnepelhetett egy csodálatos zeneszerzőt, a legikonikusabb hegedűművészt, hanem mert megírhatta a film zenéjét is. Egy esély volt arra, hogy megjeleníthessen egy zsenit. A Timeless album kapcsán elmondja: előadóként mindig óvatosan kell bánni egy-egy művel; nagyon jó tanítói voltak gyerekként, Menuhin, Ida Haendel, Isaac Stern, Itzhak Perlman, akik mindannyian ugyanazt mondták: szolgálni kell a művet, mivel egy előadó sem lehet nagyobb zseni, mint Beethoven, Brahms, vagy Bruch, aki lekottázta azt. Szóval, követni kell, ami le van írva, és csak egy kis mozgástere van az előadónak a mű tolmácsolásakor. Mi nehezebb, egy nagy csarnokban játszani, vagy egy kis koncertteremben? Válasz: a legnehezebb jól játszani. :) Nagyon szerencsésnek érzi magát, amiért azt csinálhatja, amit szeret - zenélhet. Közben világot lát, nagyszerű barátai vannak és nagyszerű emberek körülötte.

_____________________________
Utolsó frissítés: 2015.10.22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése