2016. november 23.

Freizeit Revue interjú

Hihetetlen, amit David Garrett elárul!
Cikkfordítás | Forrás |

[...] November 17-től a zenész ismét nagy "Explosive Live"-turnéra indul. A Freizeitrevue.de interjút készített az aacheni születésű sztárral.

__________________________________________

[Ugyanez az interjú, nyomtatott verzióban az alábbiakban olvasható. A különbség annyi, hogy ez utóbbi hosszabb, a digitális cikkhez képest az interjú első felét is tartalmazza:]

 Forrás: Andrea Loehr TW | Danke, liebe Andrea! :)

Szenzációs interjú

A szabadidőm, az új életem - és hogy miért lettem óvatos

Azt, hogy a világsztárnak újra és újra át kell lépnie a teljesítőképességének határait, nem lehet észrevenni rajta.  A FREIZEIT REVUE-nek elárulta, mit tanult a jövőre nézve és ma kik a legközelebbi bizalmasai.

A "Stradivariját" egészen óvatosan teszi le maga mellé, és le sem veszi róla a szemét. David Garrett (36) és hangszere elválaszthatatlanok egymástól. Mielőtt a sztárzenész turnéra indul, eljött Offenburgba a Burda Medien Park Kiadóhoz és a legbelsőbb dolgairól beszélt velünk.


Garrett úr, hogyan változtatták meg a rivaldafényben eltöltött évek?

Tapasztalatokkal gazdagodik az ember. De ez jó is így. Az életben a tapasztalatok a legfontosabbak. Jók, vagy rosszak - mindből tanul az ember. Minél idősebb az ember, annál inkább vissza tud nyúlni ezekhez a tapasztalatokhoz. És így érettebbé válik.

Ez azt jelenti, hogy óvatosabbá?

Azt hiszem, minden ember valamikor óvatosabbá válik egy bizonyos mértékig, és talán egy fél másodperccel tovább gondolkodik. De ez a felnőtté válásnak egy teljesen normális folyamata.

A turnéjának címe "Explosive Live!". Ez energikusan hangzik!

A zene számomra egyenlő az érzelmekkel. Ez szorosan összefügg a kontraszttal és az energiával. Amikor zenélsz, nagy energiára van szükséged. Mindegy, hogy valami romantikusat, vagy rockosat játszol - át kell adnod ezeket az érzelmeket. Abban a pillanatban kell az egészet fejben és testben átélned.

Honnan jön ez az érzés?

Az ember érzelmei az életéből fakadnak. A barátságok és a család minden bizonnyal nagyon fontosak. És természetesen a hivatás. Mindig 100 százalékig felkészült akarok lenni. Így jelen van egy belső feszültség, hogy valami rendkívülit állítsak színpadra.

Ön vékonyabb és fittebb, mint valaha!

Megérte átalakítani az étrendemet (nevet). Tudatosan csökkentettem a szénhidrátbevitelt. Újra törődni akartam magammal, ezért három hónap szünetet adtam magamnak. Ismét egy helyben maradhattam, fizikailag aktív lehettem.

Pontosan hogy nézett ez ki?

Az ember felkel, feltöltődik egy kis napfénnyel, beautózza a környéket. Sok olyan dolgot gyakorol, amit a következő időszakban játszania kell. Nem vagyok képes a semmittevésre. Talán csak két-három napig, de aztán bezártságérzet lesz úrrá rajtam és azt mondom: Most tennem kell valamit.

Ez azt jelenti, hogy sokat sportolt is?

Igen, rendszeresen futottam, sok kardió edzést is beterveztem hozzá. A jó kondíció nagy előnyt is jelent, ha az ember két órán keresztül a színpadon áll. Ez nagyon fárasztó.

Ki mondja meg Önnek, hogy mikor van szüksége szünetre: a feje, vagy a teste?

Ezt a fej mondja meg. A test működik. A fej egyszer csak azt mondja: Vigyázz, hogy a test épen maradjon.

Mire van szüksége, hogy útközben jól érezze magát?

Csak a hegedűmre - másra tulajdonképpen nem. Már hosszú évek óta nagyon önálló vagyok, és nagyon kevés dologgal utazom. Egy bőröndöm van három, négy hétre - ennyi elég.

Hogyan lazít koncert után?

Meglátom, tudok-e utána még sétálni menni - ez jót tesz a léleknek. A friss levegő jó barát. Egy koncert közben annyi érzelmet élek át a zenének köszönhetően, hogy utána ki vagyok merülve. Utána már csak sétálni akarok menni, hogy kiszellőztessem a fejemet, - aztán nagyon örülök az ágyamnak.

Hogyan zajlik a gyakorlás útközben, mindig megértést tapasztalt?

Egyszer egy kis fülkében játszottam a mozdonyvezető mögött. Azt gondoltam: Ott nem fog senki panaszkodni. De hirtelen odajött a mozdonyvezető és azt mondta: 'Ha nem fejezi be, nem megyünk tovább.' És egy amerikai hotelben valaki egyszer egy cetlit csúsztatott be az ajtó alatt. Az állt rajta: 'Kussolj már!' (nevet) Persze nem volt bátorsága bekopogni.

A turné alatt van valami másra is idő?

Alig. Meglátom, el tudok-e menni sétálni, mert sok időt töltök odabent, autóban és repülőgépen. Egy-egy ilyen séta néha jót tesz a léleknek.

________

Kapcsolódó írások:

Offenburgi turnéreklám (2016.10.17.)

Offenburg - videó összefoglaló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése